Před sezonou se zástupci Ultras Sigma sešli s marketingovým manažerem Sigmy p. Hollym. Schůzka se týkala používání klubového loga na našich suvenýrech. Jak jsme se dozvěděli již dříve, Sigma si nechala na Úřadu průmyslového vlastnictví zaregistrovat ochrannou známku na své logo.

Doposud fanoušci bez jakýchkoli problémů vyráběli suvenýry s logem klubu a nikdo se nad tím ani nepozastavil. Touto činností si totiž hradíme naše aktivity. Problém nastal až letos na podzim, kdy jsme začali nabízet nástěnný kalendář US. Následně nám bylo ze všelijakých stran naznačováno, jaký je to velký problém.Proto tato schůzka.

Marketingovým manažerem p. Hollym nám bylo sděleno, že nás sice chápe (dokonce se mu kalendář líbil), ale logo je zaregistrované a my jej používáme k vlastnímu zisku (to, že tyto peníze jdou především na tvorbu Ultras Sigma, neplést s U1919, a tím k propagaci klubu samotného je věc podružná). A prý se tento problém dokonce probíral na představenstvu klubu. Licenci navíc vlastní klub společně s firmou Sigma Group, které údajně naše počínání také vadí. Proto nám bylo doporučeno, abychom si věci vyráběli, ale pouze pro své účely, mezi sebou a nenabízeli to nikde přes web či sociální sítě.

Tohle rozhodnutí klubu respektujeme. Ostatně náznak nějaké dohody se ani neobjevil. Jediná dohoda byla, že nebudeme nabízet předměty se znakem klubu za účelem zisku, chcete-li obohacování se.

O to překvapivější bylo, když nám byly nabídnuty příspěvky na naše aktivity. Ve vzduchu se okamžitě objevily částky jako 5000,- Kč apod. To prý není problém a klub rád přispěje. Z naší strany byla tato šlechetná nabídka jednohlasně s díky odmítnuta. My jako Ultras Sigma si chceme zachovat nezávislost na klubu. Naopak nechceme někomu skládat účty a nehodláme podřizovat své názory nějaké finanční odměně.

Co tím klub sleduje? Na jednu stranu nám bylo naznačeno, že máme zisky na úkor klubu, že vyrábíme kontraproduktivně věci, které vyrábí i fanshop, čímž mu nejspíš také způsobujeme škodu. Na druhou stranu se chová jako mecenáš. Pravou odpověď jsme se samozřejmě na schůzce nedozvěděli a nikdo to ani nečekal. Proto ať si odpoví každý sám.

A když už jsme měli to setkání, tak nám byla sdělena druhá zajímavá informace. Klub si nepřeje, abychom prodávali cokoli v prostorách stadionu. Doteď další běžná věc pro fanoušky. Znamená to pro nás velkou komplikaci v potencionálním prodeji dalších suvenýrů a toho si je klub nejspíš velmi dobře vědom. Dokonce prý bude o této věci informována sekurita a prodávané věci bude moci zabavit.

S těmito rozhodnutími se z naší strany nedá nic moc dělat, musíme je respektovat a zařídit se podle svého. Klub použil páky, na které má své právo. My se naopak těšíme, kterak se tyto kroky vůči nám pozitivně promítnou v sortimentu klubového fanshopu.

Co z toho plyne? Budeme muset změnit způsob prodeje suvenýrů, na stadionu už nebude ultras stánek a ani chystaná série nových nálepek už nebude k volně k prodeji. A pokud chceme pokračovat v našich aktivitách, bude nejspíš nevyhnutelné, abychom si vytvořili vlastní fanouškovské logo klubu, které budeme moci využívat, aniž bychom museli chodit na kobereček na klub. Výslednou podobu bychom pochopitelně chtěli prodiskutovat s ostatními fanoušky, protože by to mělo být logo nás všech.

Ultras Sigma
k-3-1024x682

Podobné články

One thought on “Vyjádření Ultras Sigma k schůzce s marketingovým manažerem SK Sigma Olomouc p. Hollym o používání znaku klubu SK Sigma Olomouc

  1. Vlastně docela potěšující zpráva. Manažerský potěr je zblbnutý z předpisů a plete si teorii s reálnou praxí. Rigidní se snaží manipulovat flexibilního. Fans suplují nefunkční složky klubu. Díky za podobné problémy, poslední roky to bývala samá tragédie, teď je to konečně fraška. Všechno je jak má být 🙂 P.S.: PR oddělení klubu se obohacuje na Ultras Sigma pravidelným používáním fotek chorea – pane Holly, co Vy na to?

Comments are closed.